Sidor

2011-11-17

Lurifax

Tänker inte på bebis-bullen just nu utan på den blivande storasystern ;)

Igår var A på kontorsmöte och jag var på kören, så morfar fick den stora äran att natta M. (Han och mormor kan fortfarande konsten lägga M och gå ut ur rummet, M somnar själv) I alla fall. Morfar lade M runt kvart över sju och sen gick han ut för att titta på nyheterna. A kom hem strax efter halv åtta. Han kastade in en tvätt i tvättmaskinen och kollade på nyheterna tillsammans med morfar. Sen gick morfar hem runt åtta och A satt kvar framför TV:n. Plötsligt hörde A ett ljud  - som om någon var inne i vårt hus och tände en lampa. Han steg upp för att se vad det var som lät och upptäckte då att det lyser i M:s rum... Han smög dit och får då se en glad och pigg M som sitter på golvet och leker med sin bondgård.

Bilden lånad från Blocket

A frågar om M tycker att hon sovit klart och får ett rungande JA till svar. Sen tittar hon på honom och säger Nej sova!  Men efter någon minuts lek så blir det ändå sängen och sova för lillfröken. 

Det som är lite komiskt i det hela är att jag gjorde likadant när jag var liten - jag kunde vakna mitt i natten och gå upp och rita en timme eller så runt 2-3 tiden. Det var inte alltid mina föräldrar vaknade så de vet inte hur ofta jag gjorde detta och jag har inget minne av det. 

2 kommentarer:

  1. Så sött!! Vad spännande att hon stannade på sitt rum och inte kom till tv:n eller är det omöjligt?

    SvaraRadera
  2. Nej, då. Det är fullt möjligt för henne att komma till tv:n. Vi bor i ett enplanshus och stänger aldrig dörren helt, så det hade bara varit för henne att trava ut. Klart man är lite nyfiken på hur hon tänkte!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...