Sidor

2011-11-15

Sista? besöket hos BM

Dag 40+0 = BF+1
Vi hade hoppats på att inte behöva träffas, både jag och min BM ;) men nu är det ju som det är. Mitt blodtryck är jättebra, bebisens hjärta slår som det ska. Magen har växt lite till, jag ligger precis mitt på kurvan med mina 36 cm i SF-mått och vi har en tid bokad nästa vecka. När jag väntade M gissade min BM på att det skulle bli en tjej och jag tror att hon gissade 200g fel på vikten. Inte illa tycker jag. Jag bad henne gissa idag med och vi får väl se om det blir rätt eller inte.

A tog nattningen idag. Tack och lov får jag nog säga. Det har gått jättebra de senaste kvällarna (visserligen har vi gått tillbaka till att ligga i M:s säng) men nattningen har tagit totalt runt 10! minuter. Idag låg hon och höll låda i 45-50 minuter! Ingen gråt visserligen - men jag hade förmodligen tappat tålamodet för länge sen... Efter 1 timme kom A ut och hon sover äntligen - med huvudet i fotänden på sängen. Gullunge!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad spännande att BM gissade!
    Visst är det roligt när folk kommenterar! Ibland undrar iaf jag vem alla är som läser min blogg? =)

    SvaraRadera
  2. Ja, nu är det i alla fall inte långt kvar. Själv gick jag över tiden 14 dagar och blev då igångsatt. Jag tror att de sista två veckorna kändes längre än de 9 månaderna tillsammans. :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...