Sidor

2011-11-08

Real Housewife of Västerås

Jag njuter av min lediga tid. Vet ju att den bara är till låns.

Vaknade kvart över sex idag och kunde inte somna om, så strax före 7 gick jag upp och gräddade frukostbullarna som kalljäst i kylen över natten. Det kändes lite lyxigt att kunna väcka A halv åtta och bjuda in till frukost med varma frukostbröd. (Receptet kommer i ett senare inlägg)

 Hälften av degen i bunken.

 Den andra hälften utklickad på plåt

 Bullar i ugnen

Efter frukost var det dags att få iväg M till dagis. Vi var lite tidiga, så när vi kom in till dagis hade de andra inte hunnit ut i kapprummet riktigt än. De börjar förmiddagen med att gå ut kl. 9 när vi kommer. Jag klädde på M varmare kläder och vi var klara långt före de andra barnen, så jag bestämde mig för att låta henne vänta ute för att inte bli genomsvettig. Den andra avdelningen var på väg till skogen, så det var en del barn ute redan. Vi lekte lite med löven på gräsmattan. Att rulla runt i dem och kasta dem upp i luften och på varandra var en väldigt rolig lek tydligen ;)

På mitt schema stod det frisören idag. Ännu fler centimetrar av håret försvann idag och nu är jag verkligen korthårig! Underbart (och billigt - för det går nästan inte åt något schampo och jag behöver inte ha balsam!)
Efter klippningen gick jag en sväng på stan och inhandlade farsdagspresent. Först tänkte jag att den skulle vara till A, men så kom jag på att min pappa ska ju också ha något, så nu är jag i valet och kvalet på vem ska få paketet. Så jag avvaktar med att avslöja vad det är.

Sen fick jag en spontan idé och ringde K för att kolla om hon hade några lunchplaner. Det hade hon - men jag fick haka på. Så vi träffades på Igor och gick tillsammans till Chicco och köpte med oss varsin kycklingssallad som vi mumsade i oss hemma hos henne tillsammans med K:s syster A som också kom dit.



Jag rullade sakta hemåt och slank in på affären för att handla lite ost. Skönt att slippa stressa till dagis för att hämta i tid. Morfar hade tagit på sig uppgiften idag. Väldigt lyxigt - nästan som att ha en nanny.

Så nu ska jag väl ta och pallra mig över till mamma och pappa och hänga lite med M innan det är dags för middag.

1 kommentar:

  1. Mmm! Så god sallad =0)Tänk vad mysigt vi kunde ha om du alltid var hemma på dagarna!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...