Sidor

2011-11-21

kanske, kanske inte

BF+7 idag.

A tror att jag går åtta dagar över tiden med den här bebisen också, eftersom jag gick över åtta dagar med M. Inte så dum gissning kanske, men eftersom jag blev igångsatt så vet jag inte om den teorin stämmer.

Idag har varit en seeeg dag. Jag klev upp och gjorde i ordning M. Måndagar är hennes rehab-bad dag och morfar kom och hämtade henne halv nio. Jag satte mig vid datorn en stund och efter ca 45 minuter så hoppade jag in i duschen. Hade planerat att jag skulle iväg till affären och köpa bröd till morgondagens frukost samt lax till kvällen, men efter duschen hoppade jag i myskläderna och sen var standarden liksom satt för idag. Det kan ha berott på att jag inte sov något mellan 5.30 och 7.30 men idag var jag sååå trött! Läste en stund innan M kom hem och sen har jag hängt med henne. Ätit lunch, sovit (jag sov, men tror att M bara vilade) ritat, spelat memory, kollat på kort och film, läst en bok, ätit mellis och så har M hjälpt mig med tvätten.

När vi skulle kliva upp i morse så lade jag handen i en blöt fläck och upptäckte att M:s blöja inte hållit torrt. Så alla lakan, madrasskyddet och den plastade frottén åkte i tvätten. Det är vid sådana tillfällen som jag är evigt tacksam för torktumlaren!

Ser förresten fram mot att slippa sova på plastad frotté. Jag menar idén är strålande speciellt när man vill skydda madrassen mot fostervatten, och barnkräk, bajs och kiss - sånt som tyvärr hamnar i föräldrasängar ibland. Men fy vad det blir varmt och svettigt! Och då har vi ändå en supertunn bäddmadrass som madrasskydd över för att inte ligga direkt på den plastade frottén.

Förresten, hur tänker man när man tillverkar och säljer bäddmadrasser som ska tåla tvätt och torktumling MEN som krymper max 5%. Varför tvättar man inte tyget och stoppningen först och sen syr bäddmadrassen? Då är den ju förkrympt och jag som konsument slipper irritera mig på att jag efter första tvätten har en bäddmadrass som är för liten!


2 kommentarer:

  1. Åh då hoppas vi att A har rätt och att bebis kommer i morgon :D .. Tack för tipset om plastad frote på bäddmadrassen, det har jag inte alls tänkt på, har bara lagt en sådan i spjälsängen innan jag bäddade klart den till min bebis ankomst men inte alls tänkt på att det kan vara bra att ha en sådan i vår säng och då skydda madrassen mot fostervattnet, om det nu går på natten.... alltid ska man lära sig något nytt...

    SvaraRadera
  2. Då håller jag tummarna för imorgon då! Varför blev du igångsatt förra gången?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...