Sidor

2011-11-02

Kvällens middag

Idag har jag varit  lite förvirrad... Började dagen med att vara på rätt ställe, rätt tid  - men fel dag. Som tur är så har jag tid i morgon så det var ju ingen stor skada ;)

Eller jag började dagen med att vi gick till dagis M och jag. Hon gick nästan hela själv! Efter avlämningen så fortsatte jag till affären för att kompletteringshandla lite. Jag tog med mig vagnen för att inte behöva bära. Trots att jag gick långsamt så fick jag sammandragningar var och varannan meter. Så det tog mig nästan en timme och 20 minuter att gå till dagis - handla - och gå hem. En total sträcka på kanske 2 km. (så det är ju även förklaringen till varför jag inte tränar eller ens går raska promenader)

Hemma har jag tagit det lugnt, tvättat lite, plockat lite. Slötittat på TV lite (inget att se men det är väl bara att vänja sig). Sen hämtade jag M på dagis och vi kom hem och stekte pannkakor som senare skulle bli crepes. Sen gjorde jag fyllningen och M var jätteduktig och hjälpte mig att fylla crepsen. Jag hoppas verkligen att det håller i sig det här att hon gillar att vara i köket. Jag försöker låta henne vara med och hjälpa till så mycket som möjligt. När jag håller på vid spisen med varma grejer får hon stå bredvid vid bänken och blanda okokt ris i en bunke. Jag är nöjd så länge hon är nöjd.

Crepsen blev i alla fall jättegoda. Jag snodde receptet från min vän L:s blogg. Men eftersom den är låst så kan jag inte länka. Så jag kopierar in receptet istället.


Jag gjorde några små justeringar. 
- Färsk babyspenat 65g istället för fryst. 
- Min affär hade inte Creme Bonjour, så det blev Skånemejeriers  Gourmet creme fraiche med charlottenlök, senap och vitt vin.
- Kycklingfiléerna byttes mot kycklingfärs istället (pga av priset)

Glömde fota när maten var klar, så det får bli ett foto av matlådan istället.


Ps: Kevlarsjäl, jag har inga aktuella bilder på bebismagen, men hoppas jag får till ett som jag kan visa under morgondagen ;)




2 kommentarer:

  1. Som sagt, kul att du ville prova!
    Men jag rekommenderar att testa o följa receptet, framför allt när det gäller bonjouren...Den gör smaken totalt!

    SvaraRadera
  2. Jag ska försöka få Håkan att gå med på att göra det på söndag ;-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...