Sidor

2011-11-23

Fotodags

Det är ju fotografering varje höst på förskolorna (i alla fall här i Vässan) Många av våra vänner har redan fått sina kort. På M:s dagis är det dags idag. Så vi var ombedda att komma lite tidigare med med 9-14 barnen, eftersom fotograferingen skulle börja 8:30.

M har definitivt vant sig vid att börja dagarna lite senare. Idag var det lite gnälligt och ledsamt och inget gick riktigt hennes väg. Sista försöket var när vi skulle klä på oss ytterkläderna för att gå.

-"M suk."
-"Jasså, vad är det för fel på dig då?"
Tystnad
-"Men lilla gumman, var har du ont någontstans?"
-"Dä!" Pekar på tårna. "Båsa!"
Så det är klart att jag blåser lite på den strumpklädda foten och så på med skorna och iväg. När dagis är inom synhåll utbrister hon glatt -"Dagis!" och när vi kommer in och alla ytterkläder är av så hinner hon knappt säga hej då till mig för att hon har fullt upp med att reka vilka kompisar som är på plats. Så det onda i foten är bortblåst. Tänk vilken läkande förmåga man har ibland ;)

2 kommentarer:

  1. Hoppas M blev fin på fotot! Elise blev inte så bra så vi köpte inga. Jag tar finare bilder på henne själv.
    Sv:Jag använder inte handsprit och har därför ingen hemma. Just nu skulle det dock sitta fint, kan jag känna. Den där kräklukten tränger liksom igenom hur mycket man än tvättar sig med tvål och vatten… Jag är just nu glad över min gravid-täppta näsa! =)

    SvaraRadera
  2. Vi använder inte heller handsprit till vardags. Köpte när M föddes för jag var livrädd för RS-virus, så alla som kom hem till oss första veckorna fick tvätta händerna och sprita det första de gjorde

    Sen köpte jag hem handsprit och ytdesinfektion när första kräksjukan visade sig här hemma. Jag har lite av en fobi mot just kräk, så vid de tillfällena går handspriten varm. Ytdesinfektionen kör jag också bara när sjukan är i huset. Om det hamnar kräks på plana ytor, så torkar jag av med den det sista jag gör. De små elaka bacillerna syns ju inte men sprids så lätt.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...