Sidor

2011-11-22

Sista! besöket hos ordinarie BM

Jaha, då var jag besiktad och klar!

Blodtryck-ok
Hjärtljud-ok
SFmått-ok

Bad om en gynkontroll idag. Vanligtvis görs ingen gynkoll hos min BM under graviditeten, men idag bad jag om en för att veta lite hur läget är med livmodertappen och så. Kan väl säga att min kropp inte är riktigt klar för en förlossning än. Livmodertappen är mjuk - men två cm, yttre livmodermunnen öppen 3 cm, inre livmodermunnen sluten.

Kanske inte så himla intressant för er att veta, men se det här inlägget mer som en minnesanteckning för min del.

Det här var sista besöket hos min BM. Händer det inget under veckan så är det spec.mödravården som gäller. Ska ringa till dem på fredag och boka tid för överburenhetskontroll. Håller fortfarande tummarna för att jag inte ska behöva ringa, men vem vet. Min goa BM får jag träffa igen på efterkontrollen.

Efter besöket åkte jag till ICA MAXI och handlade lite. På programmet idag står lunch med maken och så finns det en STOR hög med rena kläder i tvättstugan som vill in i respektive garderob. Tror att det får räcka så ;)

v. 41+0

5 kommentarer:

  1. Du är så snygg Anna! Och så fin mage :-)

    SvaraRadera
  2. Komsi komsi lilla bebisen. Dags att titta ut nu! ;)

    SvaraRadera
  3. Åh så fin mage du har :D ... väntar otåligt på din bäbis .....

    SvaraRadera
  4. Jätte fin babymage ;-) Nu är jag så nyfiken!!! Kram

    SvaraRadera
  5. Lycka till! Hoppas bebisen tittar ut snart!
    Håller tummarna för att allt ska gå bra!
    /rektorinnan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...