Sidor

2011-11-05

statusuppdatering

Första nattningen:

Läste två böcker, M låg i sin säng och jag låg bredvid. M drack välling. När sagorna var slut pussade jag henne godnatt och sa att jag skulle gå och diska vällingflaskan - men att jag kommer tillbaka och tittar till henne när det är gjort. Hon började gråta i samma ögonblick jag gick ut. Jag diskade flaskan och gick tillbaka in till M. Hon satt då upp i sängen. Jag lade henne ner pussade på henne och sa godnatt igen. Sen satte jag mig på golvet vid hennes huvudände. Hon ville inte komma till ro riktigt, så jag smekte henne lite på ryggen och sjöng ett par vaggsånger. När hon slutade gråta slutade jag sjunga och satt bara tyst bredvid. Sen låg M och filosoferade en stund och vände sig om ett par gånger, tittade upp för att se att jag var kvar och så somnade hon. Allt som allt, inklusive välling och saga så tog nog nattningen 45 minuter idag. Ingen ovanligt lång tid. Det brukade ta mellan 15-60 minuter även när vi låg bredvid. Så jag måste nog säga att första försöket känns lyckat. Hoppas att det fortsätter så här. Tanken är att jag/vi varje kväll går ut för att diska vällingflaskan och sen går och tittar till M. Gråter hon så sätter vi oss i hennes rum, längre och längre ut från sängen. Gråter hon inte behöver vi inte gå in. Förhoppningsvis funkar det. Annars får vi hitta på något annat. Finns ju oändligt med böcker/metoder i ämnet, så det är ju bara att prova sig fram tills vi hittar något som passar vår tjej.

1 kommentar:

  1. Skönt att det gick så bra! Håller tummarna för en god fortsättning!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...