Sidor

2012-03-21

Babysim och studiedag

Igår var det premiär för F på babysim. Helt klart en hit. Jag missade att ta kort på honom i badblöja, men det kommer ju fler tillfällen! Måste försöka få till ett kort som liknar ett av dem som vi tog på M när hon simmade. Antar att det kommer att synas hur lika de är då!

M var en liten solstråle (som vanligt) när jag hämtade på dagis. De hade firat födelsedag och när vi kom hem ville M leka kalas och sjunga kalassången. Sen byggde vi lite med klossar innan vi invigde det nya dubbla våffeljärnet. Våfflorna blev jättegoda! Jag kommer aldrig mer att köpa våffelsmet-pulver. Himla enkelt att göra själv och mycket godare. Bra att veta inför söndag när det är våffeldagen.
Hon kanske blir byggingenjör när hon blir stor? 

Idag var det studiedag på dagis, vilket innebar att det var stängt. Det verkade gälla på de flesta kommunala förskolor så vi tog chansen att träffa lite kompisar till M och mig från hennes bebistid. Vi åkte hem till M och A. Först gick vi till lekparken och när klockan närmade sig lunch gick vi hem till dem och grillade korv på deras uteplats. Det var fantastiskt väder. Solen sken från en klarblå himmel och det var +16. Vid lunch var det rena sommarvärmen eftersom vi satt i lä i solen. Hoppas verkligen att det fina vädret håller i sig!

Sandlådan är en klar favorit!

1 kommentar:

  1. Vilka mysiga dagar! Jag visste inte att det var våffeldagen på söndag, nu ska jag leta fram Leilas frasvåffelrecept och bjuda Håkan på på söndag, tack för tipset!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...