Sidor

2012-03-05

Framsteg

Den här bloggen fungerar lite som en dagbok för mig. När jag inte riktigt minns vad som hände när så backar jag och kikar och finner oftast svaret...

I helgen "hittade" jag M:s fylleri-böcker om Första åren. Då slog det mig att jag måste börja göra anteckningar om F. Han gör ju framsteg nästan varje dag!

Första leendet: Första medvetna där ögonen var med kom vid tre veckors ålder.
Svarsläte: Kom samtidigt som leendet.
När F var 2,5 månad strävade han mot att sitta upp hellre än att ligga ner. Att ligga på golvet, oavsett om det var mage eller rygg var inte särskilt poppis.
3 månader och 5 dagar. F vänder sig från mage till rygg. Han lyckas inte helt då babygymmet är lite i vägen.
samma dag börjar han att aktivt greppa leksakerna i babysittern!
När det kommer till att sova så börjar vi så smått få in lite rutiner. På förmiddagen sover han ca en timme med start mellan 9-10. (beror på om M går till dagis eller inte). På eftermiddagen sover han allt från 2-4 timmar med start runt 14.  Sen är han vaken och slumrar lite till och från på kvällen, men somnar till natten runt 21-23 och sover till ca 7 på morgonen efter. Det händer att han vaknar till på natten, men för det mesta somnar han om när jag ger honom nappen. Kan med andra ord säga att han inte äter på natten längre. I vagnen somnar han nästan på en gång, men till natten vill han gärna amma tills han somnar, eller ligga i min famn tills han somnat. Någon gång är han väldigt orolig i famnen och somnar när jag lägger honom i hans korg, men för det mesta vill han vara nära!

1 kommentar:

  1. Wow!! Häftigt att han redan vänder sig! Bra jobbat F :-D

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...