Sidor

2012-03-10

Kompislunch

Kvällsuggla som jag är så kom jag i säng ganska sent igår. Det innebar att jag var ganska trött i morse när M deklarerade -Jag vaken nu! i mitt öra klockan åtta. Vi klev upp, tittade lite på TV och käkade frukost. Kvart i elva åkte jag och mamma och shoppade lite mat på ICA. De hade provsmakning av pizza och den var så god att jag köpte ingredienser till den på störst. Det får bli morgondagens middag.

Vi hade egentligen tänkt äta lunch med mina föräldrar och sen ta en promenad i det vackra vädret, men så ringde B och undrade om vi ville haka på honom, U och grabbarna till IKEA och äta där. Eftersom det var ett tag sen vi träffade dem så hakade vi på dem istället. Tur att vi träffar mina föräldrar så ofta att de inte tar illa upp när det dyker upp annat i sista minuten ;)

Det var tjockt på IKEA och särskilt i restaurangen, men vi fick plats vid sofforna. Inte världens bekvämaste att äta lunch på, men annars var det mysiga platser. M stod upp och åt, så det kanske inte var så tokigt ändå!

Vi dissade Mello ikväll. Jag orkade inte riktigt sitta och kolla på en massa bidrag som jag redan sett, där inget faller mig särskilt i smaken. Så vi kollade på en engelsk deckare i stället, i väntan på en annan engelsk deckare ;) M somnade runt halv åtta. Hon somnar mer eller mindre problemfritt och snabbt nuförtiden. F brukar somna hos mig i soffan under kvällen och sen bär jag in honom till hans korg. I kväll har han gnytt och gråtit en del under kvällen och nyss lade jag honom i hans korg. Då var han vaken och är det ännu, men han har inte börjat gråta än i alla fall. 

Nu mera deckare som sagt och inslagning av paket. I morgon ska vi fira tre födelsedagar + att vi inte hade möjlighet att gratta A:s brorson när han fyllde i februari, så vi passar på att gratta honom med.

3 kommentarer:

  1. Trevligt med kompisluch och lite häng på ikea! Kul att se hela fina familjen på bild! Oj, vad F ser "stor" ut, alltså att han sitter så ordentligt. kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är väldigt stadig och stark i nacken för att vara så liten. Fascinerande eftersom magläge inte är någon stor favorit, men han är en hejare på sit-ups ;)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...