Sidor

2012-03-22

Kylskåpsrens

Generellt sett är vi dåliga på att äta upp våra rester i vår familj. Lite bättre har det blivit nu när jag är hemma på dagarna, men när jag jobbade var det inte alltid som det följde med en matlåda hemifrån. Idag kikade jag in i kylskåpet och fann en del burkar och pryttlar med lite smått och gott. En del fick tyvärr kastas (som avokadon som var brun och lite luden när jag öppnade den ): ) Annat fick bli lunch.

Tacoköttfärs (kryddad med hemgjord tacokrydda, så inga härdade fetter och annat trams), mozarella, körsbärstomater och vitkålssallad. Helt ok måste jag säga!


2 kommentarer:

  1. Vi är med generellt dåliga på att äta rester. Men jag jobbar stenhårt på att bli bättre. Varje vecka... går sådär. Så dumt att slänga maten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev riktigt duktig på att ta rätt på allt när jag var hemma med Claris och det har hållt i sig ;-) Slänger ingenting faktiskt. Suveränt med Linas matkasse allt går åt! Har jag tomater som inte ser roliga ut tex gör jag en joxs gryta av alla skvättar osv. Kram

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...