Sidor

2012-03-02

mera foto

Fredag och dags för röntgenterapi med M som vanligt. Idag gick vi direkt till mitt arbetsrum och pratade med K, A och M en liten stund. Sen tog A lilla M i handen och gick. 40 minuter senare kom de tillbaka. Röntgade och klara ;) Det hade gått på ett kick. Anledningen att det tog tid var att det kommit ett akutfall precis samtidigt som de kom till akutröntgen. Så då hade de roat sig med att leka med kölappar och tejp på golvet. Helt smärtfritt hade det inte varit, två stycken var tvungna att hålla i M, en i benen och en överkroppen, men hon hade inte stretat emot särskilt hårt kroppsligen. Verbalt hade hon protesterat lite mer, men inte värre än att de stod ut. Så nu är hon fotad. Äntligen!

På väg till kafeterian där vi skulle äta lunch med mina kollegor hittade jag två av mina bloggkompisar. Det var jättekul att träffa dem. Den ena har jag träffat förut, men inte den andra. Tyvärr var omständigheterna inte roliga alls och jag hoppas vi får chans att ses igen, lite mer planerat. Mina tankar är hos er!

Vi fortsatte till Coop Forum. Vi handlar nästan aldrig där, men mitt MedMera-kort har slutat fungera, och kundtjänsten ligger där. I alla fall så stod Lill-Babs i butiken och gjorde reklam för korv. Så M blev fotad tillsammans med henne (om än motvilligt från M:s sida) och så skrev Lill-Babs en autograf med hälsning till M.

Nu ska jag snart göra mig i ordning för en kväll med mina arbetskamrater. Hoppas ni alla får en trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Tack, Anna! Det var kul att träffa dig och dina vackra barn! Vilket hår hon har lilla M! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Vad bra att det är avklarat =0). En til kompiskväll? Härligt! Vad kul att "få komma ut lite" ;-). Jag måste få se bilden på M och Lill-Babs!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var mamma som tog kort med sin telefon, så jag ska försöka flytta över det till bloggen/min dator så du får se ;)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...