Sidor

2012-03-16

ÖF

När jag var hemma med M var vi ofta på öppna förskolan. vi hade ett par stycken vi gick på regelbundet. Skallbergsgården gick vi till tillsammans med mina "mammakompisar". Pinglan gick vi till för att sjunga av oss och till Råby gick vi för att det ligger närmast (av de kommunala ÖF) Råby ÖF känns väldigt som hemma, och jag tror att en av anledningarna till att M var så enkel att skola in på dagis var att vi hängt mycket där.

Så idag gick vi tillbaka. Dags att "skola in" F, som skötte sig exemplariskt (såklart). Tyvärr stördes han i sin förmiddagssömn, men det verkar som att han tar igen det nu, vilket ju är skönt. (och bara för att jag skrev det så öppnade han ögonen och började "prata"). M hittade en kompis som jag tror är jämngammal och de hann både bekanta sig, bråka och bli sams igen. Höjdpunkten var nog ändå sångstunden strax före hemgång, hon inte bara sjöng med i alla sångerna, hon önskade även sånger. Vi kommer helt klart att hänga på ÖF en del under den här föräldraledigheten med.

Nästa fredag kommer det en fotograf till ÖF och jag knep sista tiden. Ett syskonkort är ju aldrig fel!

3 kommentarer:

  1. Roligt med ÖF! Elise och jag har bara varit på ÖF en gång och det var ganska roligt. Däremot var vi en hel del på babyrytmik. Det ska jag verkligen försöka gå på med Tilia!

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med öppna förskola! Tror verkligen det är jättebra för barnen att gå på ÖF, dels att de får leka av sig med andra barn och dels för att det säkert kommer gå mycket lättare med vanlig dagisinskolning senare.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...