Sidor

2012-09-04

Äntligen vardag!

Idag är det första dagen på dagis efter semestern. Det var även dags för M att börja på ny avdelning, på vårt dagis ligger den en trappa upp och heter Loftet. Vi har pratat om det här med att börja på Loftet sen före sommarlovet. Så pass att jag hade ett litet förbehåll för att det kanske skulle bli lite svårt idag när dagen D äntligen var här. Men mina farhågor besannades inte. Jag väckte M och hela morgonen gick som en dans. Inget bråk inget strul bara mys! Väckte F och drog på honom lite kläder och så ner i vagnen och iväg. Upp för trappen i en rasande fart och sen kidnappades hon av sina nya kompisar som väntat på henne. Jag stannade kvar i ca 30 minuter, mest för syns skull och så pratade jag lite med en annan mamma som jag umgås med en del. Min lilla tjej håller på att bli stor ;)

Själv tycker jag att det är ganska skönt att det är vardag igen. Nu kan jag och F hitta tillbaka till våra vardagsrutiner och längta lite efter storasyster på dagarna.

2 kommentarer:

  1. Så härligt att det gick bra! Stor flicka!!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att första dagen gick bra, och med dagis så kommer hon nog snart in i den vanliga dygnsrytmen. Vagnen var jättefin och är ju kanonbra när båda ska med =0).

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...