Sidor

2012-09-13

Glädje!

Jag har aldrig förstått människor som inte kan unna andra människor lite tur och lycka. Jag vet människor som inte kan gratulera andra till vinster på lotterier utan måste förminska vinsten och hävda att den var ju inte så stor. Eller så får man inte vara glad för att solen skiner för det kan ju börja regna eller vad det nu handlar om. Okej för att jag bor mitt i gnällbältet men ändå, livet blir ju så mycket roligare för alla om man kan glädjas även för andras skull.

Själv är jag för tillfället så glad att det bubblar i mig, vänner i min närhet har vunnit en kvarts miljon på triss och andra vänner ska få tillökning. Sådana saker får mina steg att bli lättare och jag skulle kunna krama om hela världen. Jag skiter i att jag bor i gnällbältets huvudstad, jag hävdar med bestämdhet att delad glädje är dubbel glädje! I dag skiner solen, min familj är frisk, hösten är på väg och ja, idag är det en alldeles underbar dag att leva på!

Kram på er därute!

5 kommentarer:

  1. Härligt! Helt rätt inställning!!Bebisar och lottovinster är ju bland det bästa som finns! Kul ;-D

    SvaraRadera
  2. Eller hur! Att glädjas åt andra är underbart! Vad roligt för dina vänner.

    SvaraRadera
  3. Underbart att läsa!!
    Kram på dig med, fina du!

    SvaraRadera
  4. Håller fullständigt med! Delad glädje är dubbel glädje!
    Har också svårt att förstå varför man inte kan unna andra vinster o dyl. Framför allt när man känner personen i fråga el rent av är bekanta el vänner!

    SvaraRadera
  5. Bra skrivet så sant som det är sagt! Du är alltid så snäll och kan skriva positiva saker i tex. Bloggen tack för det Anna. Man märker speciellt i sociala medier som fejjan, bloggen å Instagram. När ens släkt i vänner "gillar o kommenterar " att framförallt avundsjuka finns genom att tex inte gilla el skriva kommentar men men det är deras problem. Man mår så mycket bättre som människa om man kan glädjas åt andras lycka!!! Ps. Jag ser framemot lite hallbilder sen ;-) Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...