Sidor

2012-09-23

helgrapport

Jag vet inte hur många gånger jag tänkt att jag borde uppdatera bloggen, men det har aldrig funnits tid när jag tänkt det. Så uppdateringen har fått dröja. Därmed blir det ev ett något längre inlägg, så om du inte orkar läsa får du hoppa idag;)
Fredagen började med kö. Expert har gått i konkurs och i fredags började konkursutförsäljningen. Jag och L åkte dit. Hur många gånger i ens liv har man möjlighet liksom? Föräldralediga som vi är, lämnade hon dottern L hos sin mamma och jag lämnade båda mina barn med deras morfar. Tack och lov säger jag bara. Svenskar må vara ett folk av ordning och det ska alltid stås i kö till allting, men när det är så här mycket folk, då glömmer visst en del bort både vett och sans... Vi kan väl vara överens om en sak; om man står i en kö eller i en folkmassa - och folk framför dig inte rör sig, så betyder det att de inte KAN flytta på sig. Det hjälper inte att pressa på bakifrån. är det stopp så är det! Som tur var hade L med sig E och hans vagn, så runt oss var det något bättre när det kom till luft. Men trängseln var den samma.

Halv tio ställde vi oss i kö, halv elva var vi inne i butiken, halv ett var jag hemma! Det tog sån evighetstid att bara ta sig igenom affären och sen att stå i kö tog nog 45 minuter. Jag hade bestämt mig för att nu var det väl ändå dags för familjen F att komma in i 2000-talet och köpa en platt-TV. Sagt och gjort. Nu hänger det en ny, större och plattare TV på vår vägg där det förut hängde en ljusstake. Vi ska köpa till en kabel-gömma och korta av de kablar som går, men annars är jag väldigt stolt över att jag köpt tv, hängt upp den och installerat den med box och allt. Vi skulle egentligen inte behöva en box längre, TV:n har kortläsare för programkortet, men vi spelar in en hel del och vill kunna titta på en kanal och spela in en annan ;)


I fredags kväll hade vi frä... jag menar gäster. (varför kallar man sina vänner/bekanta för främmande när de kommer hem till en?) Vi är tre par som turas om att bjuda på middag. Vi har varit hos de andra två paren och nu var det min och A:s tur. Jag gillar inte att laga mat egentligen, inte ens festmat. Så när jag tyckte att det var som jobbigast så hävde jag ur mig att nästa gång beställer vi pizza eller nåt istället! Till förrätt/plock bjöd vi på italiensk skinka och korvar, pestotäckt philadelphia och kex. Till varmrätt blev det sesambakad fläskfilé med krämiga kantareller med calvados och fetabakad tomat. Smakade väldigt gott tyckte jag. Väldigt enkelt att tillaga fläskfilén i ugnen med hjälp av termometer! Till efterrätt bjöd jag på vit kladdkaka. Den blev också väldigt god, men ännu godare dagen efter. Av K och H fick vi en pajform. K hade tänkt baka paj i den, men tiden blev knapp och hon fyllde den med godis istället. Mycket godis blev det! Jag hade också köpt godis, och det blev så mycket kvar att jag och A bestämt oss för att vi måste ge bort det. A åker bort i morgon och kommer hem på fredag. Jag kan omöjligt ha allt detta godis hemma utan att äta, så då är det lika bra att hitta några andra som vill ha det.


Vi passade på att låta barnen sova hos mormor och morfar. Behöver jag säga att det var underbart att få sova ostört, i en hel natt! Jag kunde knappt fatta att det redan var morgon när jag vaknade första gången och upptäckte att klockan var halv nio!

I går var det kulturnatt i Västerås. Jag hade nog tänkt ge mig ut och vara lite kulturell, men det regnade hela dagen och resultatet blev att jag bytte mysbrallorna mot vanliga strax innan jag åkte ner till domkyrkan för att sjunga. Kören sjunger alltid på kulturnatten och som traditionen säger så är vi sist ut, kl. 23. Så klockan var närmare tolv när jag väl var hemma. 

Idag har jag inte gjort så mycket nyttigt alls, mer än att koppla ihop och installera TV:n, men det innebär å andra sidan att A kan titta på Beck på den nya stora TV:n. Japp, vi är nöjda! Jo, just ja! M har fått en trumpet idag, för att hon gick på toaletten istället för att kissa i blöjan. M har önskat sig en trumpet sen vi var hos våra kompisar i Dalarna i somras. Idag köpte mormor en trumpet och sa bara att om M kissade på toa så skulle hon få en present. Efter mycket om och men och en otrolig förmåga att hålla sig i flera timmar kom så de efterlängtade dropparna på rätt ställe ;) 

6 kommentarer:

  1. Recept på den vita kladdkakan tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klicka på ordet vit kladdkaka så kommer du till sotasaker.se där receptet finns ;)

      Radera
  2. Heja M! Vilken stor tjej!!! Bra jobbat =0) Kul att TVn är på plats, jag tittade också på Beck, en av mina söndagsfavoriter men oj så spännande det var! Ps, nu var lösenordsförfrågan borta =0).

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har plockat bort den bloggen från vänsterkanten...

      Radera
  3. Tack, ja jag tyckte det kunde vara dags att förnya sig lite så jag gjorde en ny header efter alla år av bloggande .. och det lär jag nog göra fler gånger för det var ju kul .. hi hi.

    Tack, jag är sååå lycklig över hoj-kortet och kommer att köra tills det blir snö .. ha ha.
    Ska ut och åka idag efter jobbet .. solen skiner ju .. =)

    Ja nog är de lite lika mina goa prinsessor .. =)

    Va du är tålmodig som går på sån REA, jag skulle inte stå ut att köa så länge och just för att folk ska trängas o trycka på och trängas och bli oförskämda och .. nej fy sjutton. Tur du gjorde ett fynd och inte trängdes i onödan .. =D

    Åh vilken smarrig middagsbjudning ni haft, det lät jättegott alltihop.

    Tänk va en trumpet kan göra .. hi hi .. kul att hon fick till det till slut .. =)

    Ha en skön start på nya veckan

    SvaraRadera
  4. Hahaha vad kul med trumpeten! Det hade jag glömt bort :) duktig tjej! Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...