Sidor

2012-09-11

En tisdag i september

Idag hade jag dejt med K. Vi har inte setts på evigheter känns det som, så det var ett efterlängtat besök. När F och jag lämnat av M på fsk traskade jag ner på stan. Jag trodde att det skulle vara kallt, så jag hade både långärmat och jacka på mig. Men jackan åkte av och ärmarna kavlades upp. Till och med F tyckte att det var varmt så han drog av sig mössan halvvägs. Vi hade en mysig förmiddag och K bjöd på lunch. Bandspagetti och köttfärssås som var jättegod. Tyvärr rann tiden iväg alldeles för fort, så jag var snart tvungen att gå hem igen för att hämta M, men i morgon är det onsdag och det betyder kördags, och då ses vi ju igen ;)

M blev jätteglad när jag kom - goa unge! - och vi for till ÖF på Mikaeligården. M gillar verkligen att gå dit och F verkar också tycka om det. För mig är det ett sätt att komma undan sysselsättningsproblem mellan fsk och kvällsmat. Kommer vi bara hem blir det lätt så att tröttheten kommer över M och det enda hon vill göra är att tittapå film. Jag vill minimera skärmtiden så mycket det går, och på ÖF leks det istället.

Tisdagar är betyder middag hos mamma och pappa. Det är så himla lyxigt att sätta sig vid dukat bord. Det är också kul att se att båda barnen äter bra. De äter nästan alltid bättre när morfar och mormor är med jämfört med när vi äter bara vi fyra. Undrar vad det beror på?




2 kommentarer:

  1. Tack för idag! Det får inte dröja lika länge till nästa gång. Puss!

    SvaraRadera
  2. Här hemma äter Elise bättre om jag bara säger att det är nån annan som lagat maten!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...