Sidor

2012-09-02

Camembert och aprikoser

Här levs livet i en jet-lags dimma. I natt var det även sömnlöst för min del oavsett sömnlösa barn. M somnade strax före nio och sov till kl. 2. Då hade jag ännu inte somnat. Sen låg vi båda sömnlösa till någon gång efter fyra när jag somnade. M vet jag inte riktigt, men halv sex gick hon och A upp för att titta på tv. Så det är möjligt att hon inte sov något alls efter 2...

Jag gick upp kl åtta för att sjunga på högmässan. Oavsett vad jag tycker om att sjunga på högmässan i vanliga fall (brukar alltid passa illa av någon anledning) så var det superkul idag. Att träffa mina körvänner, även om det var ett urval av dem var efterlängtat. När jag kom hem vid halv ett sov båda barnen. Vi väckte dem och åt lunch. Sen funderade vi på vad vi skulle göra för att hålla oss vakna. Det blev ett spontanbesök hos familjen N. Lek och bus och gott fika, det tackar vi för. Sen bar det av hem till mormor och söndagmiddag. Spagetti och köttfärssås går hem hos alla åldrar i vår familj och till efterrätt berättade mormor att vi skulle få camembert och aprikoser. Inget som vanligtvis står på menyn men gott tänkte vi, när vi serverades brie och nektariner. Det är visst inte bara de yngre generationerna som är påverkade av tidsbytet ;) Vi skrattade gott åt felsägningen och det kan ev. ha skapats en klassiker i vår familj.

Jag avslutade den här dagen med att åka och köpa en begagnad dubbelvagn. Jag har ju trott att jag klarar mig utan, men M går inte tillräckligt bra, och jag vill inte behöva ta bilen så fort jag ska hämta på dagis eller gå till ÖF. Jag tror att det kommer att bli jättebra!

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...