Sidor

2012-09-24

Gräsänka

A hade semester idag. Vi tog en promenad ner på stan och åt lunch med M:s kompis L, hennes mamma L och lillebror E. Det blev en långlunch på Jensens. Vi promenerade hem också, vilket innebär att jag idag har gått drygt en halv mil. Vi hann inte mer än hem så kom As bror och morbror och min pappa skjutsade dem till Skavsta. Nu är jag gräsänka fram till fredag när de kommer hem igen. De ska till Skottland och dricka whiskey. Säkert trevligt om man uppskattar den ädla drycken!

Mamma kom över när hon slutat jobba. Vi åt kvällsmat tillsammans och sen badade barnen. Mamma hjälpe mig att lägga F och när han somnat gick hon hem. Jag lade M och somnade naturligtvis själv. Klev upp runt 20.20 och nu sitter jag i soffan, sömndrucken, frusen och känner mig allmänt ensam. Båda barnen sover än så länge och jag misstänker att jag snart gör dem sällskap. Ska bara läsa lite bloggar först. Det finns inget att se på TV ikväll, så jag ska verkligen anstränga mig för att komma i säng i tid!

Hittade dessa handvärmare på http://www.yocke.se/?s=775 skulle inte vara helt fel när det är riktigt kallt och ruggigt i vinter

2 kommentarer:

  1. Glöm inte att lägga ut receptet på kakan!
    Måste ju veta om jag behöver handla nåt på torsdag när vi storhandlar...

    SvaraRadera
  2. Ja, dem var coola!!
    Gräsänka alltså. Lite besvärligt och lite skönt på samma gång, tycker jag. Hoppas veckan flyter på bra! Själv blir jag ensam till helgen då Militärpappan ska på fiskehelg med grabbarna.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...