Sidor

2012-09-29

När tekniken sviker

Igår satt vi och funderade på vad vi skulle hitta på idag. Vi konstaterade att det var längesen vi träffade "gänget" (de kompisar som A hängde med när vi träffades och deras familjer) Så jag skickade iväg  ett sms till dem och bjöd in dem på fika idag kl. 15. Tänkte att då hinner vi baka på fm jag och M. Två av familjerna hörde av sig ganska omgående och tackade men hade annat för sig idag. Den tredje familjen hörde vi inget från. Vi funderade på alternativa planer som att åka till mina föräldrars stuga över dagen. I morse regnade det och vi var lite allmänt hemmakära så vi bestämde oss för att vara kvar hemma istället. Eftersom vi fortfarande inte hört något från den tredje familjen så blev det inget baka av. Jag tvättade, vi röjde i köket, M tittade lite på film, vi klippte ut en mask (till ansiktet för det hade de i en av filmerna) och åt lunch. Vid tretiden tittade jag ut genom fönstret lagom för att se fam Å stanna utanför vårt hus. Superkul och jättetrevligt! Väckte A som somnat när han lagt F för eftermiddagsluren och gick för att öppna dörren. Eftersom vi inte trott att de skulle komma hade vi inte bakat eller fixat något att bjuda på. Så det fick bli en slät kopp kaffe/the.

När fam Å klivit in genom dörren, var jag tvungen att erkänna att vi inte trott att de skulle komma. Det visade sig att fru Å skickat ett svar till mig om att de skulle komma som jag aldrig fått... Nu blev det bra i alla fall. Tjejerna lekte, bebisarna rev allt från bordet och vi föräldrar fick en pratstund. Nästa gång de kommer på fika har jag lovat hembakt!


1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...