Sidor

2013-03-31

Glad påsk!

Vi firade påskdagen som vanligt, med brunch hemma hos mamma och pappa. Ljuvligt gott med långfrukost. Efter att vi ätit klart var F riktigt sömnig och vi hade två val. Antingen att lägga honom hos mamma och pappa och vara låsta i två timmar, alternativt klä på oss och stoppa F i vagnen och låta honom sova medan vi promenerade. Vi valde vagnen och promenaden. Vi gick en rejäl sväng, ner mot Stallhagen, över vägen förbi Lögarängen och hem igen. Någonstans mellan 4 och 5 km. Tiden däremot var ingen höjdare. Men vi stannade i två lekparker så att M skulle få leka och vi fick njuta av solen en stund.


Vi var ute i gott och väl 2,5 timme. Superfint väder och så skönt ute!
När vi kom hem lekte vi lite innan det var dags för lunch och sen tog jag och mamma en sväng till ICA Maxi. På väg dit svängde vi in på Plantagen en kortis. Jag köpte en sekatör till A och en blomsax till mig. Vi hann även in på Media Markt, där jag fixade pappas farsdags present (Japp, ett halvår för sent men varje gång jag varit in har den varit slut - USB WiFi till hans TV)

När vi kom tillbaka från vår shoppingtur fixade jag lite med mammas och pappas router, bredband och TV. Fick ihop allting bara för att upptäcka att den funktionen som min pappa eftersökte inte finns på hans TV. Nåja, han får fundera någon dag på om han tycker att det är värt att behålla WiFi:n, annars lämnar vi tillbaka den. Kvällsmat blev rester från gårdagens lunch. Mums. Barnen äter sådär, men det får vara som det är. När det serveras "vanlig" mat äter de ju som hästar, så en dag här och där med lite mindre intag gör inte så mycket. F har lärt sig ett nytt ord. "kaka" säger han och pekar på Sachertårtan. Han hade nog kunnat äta upp hela om vi tillåtit det.

Testade en ny drink idag som jag bjöd min man på. Han har namngett den, vi kom på den i morse när vi provade en ny juice.

PerRing:
4 cl vodka
4 cl Lemon Sour
8 cl Granatäpplejuice

PerRing i glaset och Brottet på TV. Sämre kan man ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...