Sidor

2013-03-10

Intensiva dagar

Inte nog med att jag jobbar heltid, jag är ute på äventyr och svirar på kvällarna också!

Onsdag:
Körövning som vanligt. Vi repar på inför vårens begivenheter såsom Guldstänk, Marie Beb, påsk och körtävling. Vi ligger garanterat inte på latsidan i alla fall.

Torsdag:
Jag åkte buss till jobbet. Det har jag nog aldrig gjort förut. För närvarande tar det drygt 35 minuter att ta sig hemifrån till jobbet med buss och då är det ett byte inkluderat. I höst kommer de dock att lägga om busslinjerna i stan och då kommer min buss att gå direkt till sjukhuset. Så det lutar åt att det blir buss de gånger jag inte cyklar i höst och i vinter. Efter jobbet tog jag bussen ner på stan och gick därifrån till min vän A-M som bor på stan. Hon bjöd på mat och vin. Det blev lite mer vin än vad som är bra för mig även lite senare än vad jag tänkt. Men vi hade så trevligt! Vi pratade, skrattade och grät om vart annat. Jag och A-M träffas inte så ofta nu för tiden, men vi vet var vi har varandra ändå.

Cool cat. Inka, en snart 16-årig dam =)

Fredag:
Var på jobbet strax innan halv åtta. Inte illa med tanke på torsdags kvällen ;) Kom hem och åt middag med familjen. Runt halv sju kom L för att dricka fördrink hemma hos mig och någon gång runt halv åtta kom S, en annan mamma jag lärt känna på ÖF. Vi tog en Fireball hemma hos oss, tjejerna fick en lakritsshot och så tog vi bussen ner på stan. Vi började på nya restaurangen NOM för att fortsätta till Circus och därefter Varda. Tre ställen och tre drinkar, det är ungefär vad man mäktar med som småbarnsmamma. Vi hade i alla fall väldans trevligt och jag ser verkligen fram mot sommaren när jag hoppas att vi kan sitta här ute på vår altan och "ljuga" många långa kvällar!
Lördag:
Jag fick en generös sovmorgon. A och barnen badade och inte förrän 10.20 kom A in och knackade på och undrade om jag inte skulle ta och kliva upp snart. Eller som han så fint formulerade sig, att jag kanske ville hinna duscha innan vi fick fika-besök. B och U tog med sig grabbarna och tog en promenad hem till oss och fikade. Barnen lekte, vi pratade och hade supertrevligt fram till fem när vi var bjudna på middag hos mina föräldrar. Lördag kväll var en lugn tillställning och här (som i kanske de flesta hushåll i Sverige) var det Mello-festival som gällde. Jag har gett upp deltävlingarna, i alla fall i år. Orkade inte riktigt med alla kassa bidrag. Men finalen känns det ändå som att jag inte ville missa. Nu var det dessvärre inte min favorit som vann, men så är det ju alltid känns det som.

Söndag:
Dagen har till största delen spenderats i Arboga. A:s farfar fyller 90 i morgon, så vi åkte dit för att fira honom. Det var även min svärfars födelsedag i fredags så vi passade på att gratta honom med. Härligt att träffa släkten. Den här sidan av A:s familj träffar vi inte så ofta så det är alltid trevligt när det väl blir av. 


I morgon är det måndag och ny arbetsvecka. Jag kommer att sakna de små något så otroligt! men jag ser även fram mot att få gå till jobbet. Jag är tacksam över att ha ett arbete jag verkligen gillar, annars hade det här med att lämna barnen hemma varit fruktansvärt jobbigt!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg! Och vecka kanske jag ska tillägga ;-) jag ser fram emot kören på onsdag för nu har jag missat två veckor i rad och det gäller att passa på medan jag har chansen ;-) och den här veckan får ju jag nöjet att parta lite med dig! Puss

    SvaraRadera
  2. Jösses va mycket kul du har för dig! Livet leker eller?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...