Sidor

2013-03-18

Igår var det dags för Marie Beb-konsert, men den gick inge bra, så vi glömmer den tycker jag.

Idag har jag varit på jobbet som vanligt. Kom faktiskt i säng skapligt igår och vaknade 5 minuter innan klockan ringde! Det är inte varje dag vill jag lova! Upp och iväg. I förmiddags ringde jag för att boka tid hos optikern. Jag tycker att jag blir trött i ögonen av mina gamla glasögon och eftersom de har ett par år på nacken så tänkte jag att det kan ju alltid vara bra att kolla upp. Jag ville ha en kvällstid, dvs tidigast 16:30 eftersom jag jobbar till 16:15. Förberedde mig på att få vänta ett tag, men hör och häpna, jag fick tid redan idag! Så efter jobbet sladdade jag ner på stan och kollade synen. Att jag har brytningsfel visste jag redan, men på gamla dár har jag visst blivit lite översynt också. Först ville optikern ge mig dubbelslipade glas, men efter att vi pratat lite så kom vi fram till att det inte var det bästa för mig. Som läget är just nu låter vi bli att korrigera översyntheten. Inga supersnygga bågar, jag valde bland de som är gratis - men jag har dem ju bara bokstavligen framför datorn så det spelar det inte någon roll hur de ser ut egentligen. (Men jag gillar nog bågarna jag har nu bättre) 2-3 dagar skulle det ta att tillverka mina glajjor, så sen kan jag visa hur de ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...