Sidor

2013-03-03

Härliga helg!

En dags arbete gör mamman trött kan jag konstatera och tog mig friheten att ta en tupplur under lördagseftermiddagen satt där den skulle! Annars ägnades dagen åt mys tillsammans med mina älsklingar. När jag vaknat efter tuppluren packade jag barnens saker och sen gick A över med dem till mormor och morfar, medan jag hoppade in i duschen och gjorde mig i ordning inför kvällens kalas. K fyllde ju år i veckan och vi var bjudna på födelsedagsmiddag. Kvällen var väldigt trevlig, maten god och det var så kul att se deras nya hus som de knappt bott i under en månad än. Så allt var ju inte på plats och färdigt, men det syns att de trivs! Kvällens meny var uppskriven på tavlan i köket. Allt var supergott!
Vasen och tulpanerna var en del av presenten från oss.

I morse skulle A ha klivit upp för att kolla på Vasaloppet. Men när jag kikade på klockan 08:44 låg han fortfarande kvar i sängen. Det finns en viss charm med att ligga och dra sig när man äntligen kan ;) Vi klev upp sent om sider och åt mysfrukost tillsammans. Sen gick vi över till mamma och pappa och barnen. F hade precis somnat, så A passade på att kolla Vasan medan jag, mamma och M spelade hennes nya Memospel. Efter lunch bestämde vi oss för att gå ut och njuta av det vackra vårvädret. Vi packade ner barnen i dubbelvagnen och gav oss ut. Vi gick till mammas och pappas bekanta på Bäckby och där blev vi bjudna på kaffe. Vi var nog kvar gott och väl en timme innan vi promenerade hemåt. Jag  blev ett mobilskal rikare då jag fick ett mobilskal med plats för två kreditkort.



Precis när vi klev in genom dörren ringde Å och vi pratade en bra stund. Sen lagade vi tacos ihop med mamma och pappa. Vi gjorde med kyckling idag istället för köttfärs och det var nästan godare tycker jag. En bra avslutning på en härlig helg! Har bara liiite ångest över att gå till jobbet imorgon, men det har jag varje söndag ;)

(Dessutom kan jag ju tillägga att F har feber. 38,5 visade termometern och M var tydligen varm och svettig när hon äntligen somnade så det finns en viss risk för VAB i morgon och det är jag faktiskt glad över att slippa)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...