Sidor

2013-03-19

Mina dyrgripar!

Ni vet de där dagarna när barnen bara skriker, gnäller, stökar ner och är allmänt jobbiga? Då brukar jag säga att de är billiga och "hotar" med att lägga ut dem till försäljning på blocket för en spottstyver.

Idag var definitivt INTE en sådan dag!
Jag kom hem och möttes av två glada barn som sprang emot mig och ropade "Mamma!" följt av två stora kramar och pussar. Middagen slank ner utan bråk och när A stack iväg för att spela badminton så gick vi in i M:s rum och lekte lite med fiskspelet och plockade upp det allra värsta från golvet. När F började visa tendenser till trötthet tog jag med båda barnen till badrummet där de lekte med vatten i handfatet en stund. F sitter på kanten till handfatet och M står bredvid och så häller de vatten ur en varsin mugg. En superrolig lek tydligen ;) Jag passar på att tvätta av ansikten och händer under tiden. Sen borstar vi tänderna och så stänger vi av vattnet. Dock sker det sistnämnda under stora protester från lilleman. Jag smörjde in honom och satte på honom pyjamas. Jag placerade M i soffan med plattan och gick för att lägga F, som somnade inom ett par minuter. Jag gick ut i köket och gjorde i ordning matlåda till i morgon och när jag är så gott som klar tittar M på mig och säger: "Mamma, du sova mig?" Så då gick vi in på hennes rum, hon lade sig i sängen, vi läste en bok och släckte lampan. 7 minuter senare sov hon! Lätta barn? Absolut! Inte undra på att det är svårt att slita sig och gå till jobbet på mornarna. I går fick jag dessutom ett meddelande när jag satt på jobbet:



...får hjälp med disken idag ;-)

Gillar särskilt att F sitter I diskhon och inte bredvid!

1 kommentar:

  1. Ja inte är det svårt eller tråkigt att ha barn när dom är på sina bästa humör!
    Och va skönt att dom somnar så bra nu!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...