Sidor

2013-03-04

Som ett brev på posten

Det kom dagen efter jag fyllt 40... Kallelsen till mammografi. Eftersom jag fortfarande ammade bokade jag om min tid och idag var det således dax. Måste säga att det inte alls var så farligt. Visst kläms behagen ihop, men om man tänker på att det är för att vi ska slippa så mycket strålning som möjligt och för att bilderna ska bli så bra som möjligt så står man ut under den korta stunden som undersökningen tar. Nu tar det ett par veckor innan jag får svar, men jag är inte ett dugg orolig över att de ska hitta något.




Hemma har det varit sjukstuga idag. F kändes varm när jag lade honom igår så jag tog tempen, 38,5 grader. När jag sen skulle lägga mig var han vaken och jag kände på honom, kokhet och med illröda kinder. Mätte tempen igen och nu var han uppe på 39,9. Stackarn! Trots alvedon så var natten ganska orolig så jag är trött idag... Men idag har tempen gått ner igen. De har mest myst med film i soffan idag.
Själv har jag gått igenom många av våra rutiner och "göra varje dag-jobb" för att påminna mig om vad och hur vi gör på jobbet. Sen var jag ner till akuten och kikade på nya akutröntgen. Nytt och fint och fräscht =) Men de känns långt borta. Förut låt akutröntgen på samma våning som vanliga röntgen i andra änden på den korridor som vi har vårt rum. Nu ligger den nere på akuten, två våningar ner i byggnaden. Så det är väldigt tyst och lugnt uppe hos oss nu.

1 kommentar:

  1. Låter betryggande att det inte gjorde FÖR ont... Snart är det ju dags för mig...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...