Sidor

2012-02-13

Aaargh!

Idag var F ganska billig. Det är frustrerande att ha en 2,5 månaders övertrött bebis som vägrar att somna. Och när han väl somnade så var det bara i mina armar. Om jag försökte lägga ner honom vaknade han nästan omedelbart. Som mest sov han 30 minuter mellan halv två och två. Och så en storasyster som skulle vara där och hälsa och prata och gulla med lillebror så fort han slöt ögonen.

Efter en hel dag av gråt så är jag ganska trött i huvudet. Amningen går inte som önskat. Ena sidan har ju aldrig varit riktigt bra. Den gör ondare igen. Den andra sidan som varit helt smärtfri har börjat ömma ibland. I morgon kommer förhoppningsvis pumpen jag beställt. Hoppas att det hjälper om jag pumpar emellanåt. Jag vill inte sluta amma än, så jag härdar ut. Båda mina barn får betala igen sen ;) Skämt å sido, jag vet att det inte är något fel på ersättning, men jag tror ändå att bröstmjölk är bättre. Alltså ska inte smärtan hindra mig från att amma, inte så länge det finns tillräckligt och han blir mätt.

En skitdag känns det som och jag var såå glad när A kom hem och ägnade sig åt M en stund.
Dagens guldkorn: M som pratar i telefon med mormor (hon har bara pratat i telefon på riktigt en gång förut) och så F:s tandlösa leende när han vaknade efter 3 timmars kvällssömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...