Sidor

2012-02-14

fortsättning på dagen

Hämtade M som vanligt klockan två. På dagis var allt ok och hon lekte med sina kompisar, men när vi kom ut till kapprummet så bröt hon ihop. Sen grät hon större delen av eftermiddagen. Tyvärr så tror jag att hon inte mådde så bra. Snoret rann och hon var lite varmare än vanligt. Men hon bokstavligen hatar att ta tempen (trots örontermometer) så jag lät bli att kolla. Men om hon hade feber så kan den inte ha varit så hög, för hon var lite varmare än vanligt i pannan, men resten av kroppen var sval. Precis när vi kom hem var livet inte så roligt för någon av oss, för båda barnen grät hysteriskt. Som tur var för mig så var morfar med hem idag, så jag överlät en otröstlig bebis till honom och ägnade mig helt åt M en stund. Till slut lugnade båda barnen ner sig, M ritade lite och F fick mat och somnade runt fyra (och sov i fyra timmar!)

Så kom äntligen A hem. Jag hade inte hunnit/orkat hitta på någon present till honom, så det fick duga med trerätters och diskning efteråt ;)

Till förrätt blev det toast med avocado och räkor:


Japp, toasten är hjärtformad...

Till varmrätt serverades ryggbiff, pressad potatis och grönsallad med balsamico-vinägrette. jag glömde bort att fota min tallrik innan jag började äta, så det blev bild på en påbörjad:


Till efterrätt blev det chokladpudding. Här glömdes kameran bort helt och hållet, men det var påsvarianten gjord i glasskålar, så nu får du själv fantisera ihop hur den kunde se ut.

Min älskade man hade ignorerat att jag inte hade någon present till honom och köpt en berlock till mitt Pandora-armband. Fint, eller hur?

Tack mitt hjärta!!!

1 kommentar:

  1. Han e bra han ;-) helt rätt av honom att köpa present till dig tycker jag. Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...