Sidor

2012-02-09

promenad

Idag tog jag vagnen till dagis för att lämna M. Av olika anledningar (läs ursäkter) så blir det oftast bilen i alla fall på morgonen. Men idag blev det alltså vagnen. När jag skulle till och gå hem så "råkade" jag gå en liten promenad. Jag höll inget högt tempo så någon PW var det då rakt inte, men jag rörde på mig i 45 minuter i alla fall.

Under promenaden fick jag samtal från dagis. Inte utan att hjärtat hamnar i halsgropen när det är ett hemligt nummer som ringer och när jag svarar får höra -"Hej Anna, det är  xx från förskolan!" Med tanke på alla sjukor som går, så hann jag tro att M blivit sjuk och behövde hämtas hem. Men som tur var så ville fröken bara berätta att en av M:s dagiskompisar skulle ha kalas kl. 14 när vi hämtar, och undrade om vi kunde hämta 14.30 i stället, så att M får vara med på kalaset. Självklart tycker jag, och blir så glad över att vi har en fsk som sätter barnen i främsta rummet och vill att alla ska få vara med och fira kalas.

Så jag fick en halvtimme extra med bara ett barn idag. Har överträffat mig själv och fixat kvällsmaten redan. Idag blir det pannbiffar med kokt potatis. (Potatisen sätter jag på så den är klar till ikväll) men pannbiffarna är klara och bara att värma. F låg i babysittern till en början, men mot slutet fick jag steka pannbiffar med honom på armen. Jag försökte mig på att göra en sås, men vet i ärlighetens namn inte om den blev så bra. Vi får se i kväll om den är ätbar :)

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig och effektiv dag med allt vad den innehöll! Oplanerad plötsligt uppkommen motion är aldrig fel!

    SvaraRadera
  2. Det värmer i hjärtat när de tänker på barnen och inte bara på hur det ska vara. Duktigt med kvällsmaten och promenaden!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...