Sidor

2012-02-23

urk på burk

Så var det det här med att roa sjuka barn...

M älskar att baka men det funkar inte riktigt lika bra att baka med köpt Play-doh som med gammal klassisk trolldeg. Så jag gjorde en trolldeg, rosa och fin. M tyckte att den var jätterolig.


Jag kom dock på varför jag inte tyckte det var så jättekul att leka med trolldeg när jag var liten, nämligen lukten! Jag tycker att kombinationen vetemjöl och salt med vatten luktar rent ut sagt vedervärdigt. Det är nästan så att jag får kväljningar när jag sitter här och skriver... Tur att jag inte är gravid säger jag bara för då hade det stackars flickebarnet fått leka med något annat.

Finns det någon rutinerad mamma eller trolldegsbakerska som vet hur man kan få bot på lukten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...