Sidor

2012-02-25

Helgen so far

Kalaset igår var jättetrevligt! Synd bara att F inte riktigt kunde komma till ro, en övertrött tremånaders gör att det blir svårt att slappna av och bara roa sig. Det gjorde att vi bröt upp strax före halv tolv, men jag hade gärna varit kvar i någon timme till. Vi fick italiensk anti-pasti buffé till förrätt, pasta till varmrätt och en supergod och mäktig tårta till efterrätt. Efter maten spelade vi "Med andra ord". Har aldrig spelat det förut, men tyckte att det var ett jättekul spel!
Alltså, det här är ju bland det godaste som finns!!!

M sov hos mormor och morfar, och vi klev upp runt halv nio. Efter frukost hos mina föräldrar smög jag och mamma iväg på en liten shoppingtur. Först köpte jag två stekpannor. En pannkakspanna och en ny stekpanna från Hackman. På Cervera hade de erbjudandet att man fick 200kr rabatt på en Hackman panna (eller kastrull) om man lämnade in sin gamla stekpanna. Den gamla stekpannan var ett snålköp för 39kr på IKEA, så den bytte jag gladeligen bort för 200 i rabatt  - trots att den bara är ett par månader gammal.

Bägge bilderna är lånade från Cerveras hemsida


Jag köpte även den näst minsta skålen ur Rosti Margarethe skålarna och 4 skedar i samma serie och färg. Men då hade vi bytt affär ;)

Efter lunch åkte jag, barnen och mamma till CuLTUREN för att gå på barnteater. Vi såg "Klä på, Klä av" som är en teater för barn från 2 år. M uppskattade den verkligen, så det var jättekul.

Bilden är stulen från Teater tr3:s hemsida

Nu har vi precis genomlidit Mello-deltävling 4. Ska försöka komma ihåg till nästa år att jag bara blir besviken, och välja att titta på något annat istället! Nu är det någon brittisk deckare som jag inte tittat så noga på, det här inlägget har tagit en stor del av min koncentration.

1 kommentar:

  1. Härligt med barnteater! Det har vi aldrig varit på här men snart kanske det börjar bli dags?. Får väl hålla ögonen öppna för sånt i den här ganska lilla staden...
    Men vilken underbar mat ni fick på festen! Jag skulle i princip kunna döda för den där tallriken!! Det första jag ska äta när ungen är ute ur mig är ett kilo parmaskinka! =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...