Sidor

2012-02-15

Hej mitt vinterland!

Natten till idag snöade det ganska rejält och det var nog en 7 cm nysnö i morse. M tyckte att det var svårt att gå i snön och så jag bar henne till bilen. Ja, jag tog bilen eftersom vår gata inte var plogad och jag såg inte fram mot att pulsa i nysnö med vagn och ståbräda. (sen såg jag att cykelbanan var plogad, så jag hade kunnat kämpa på med vagnen en liten bit och sen gått hyfsat utan problem).

M var i alla fall idel solsken i morse och kvittrade när vi åt frukost och klädde på oss. Alltså blev det dagis för hennes del idag. Jag och F åkte hem och myste, plockade in M:s kläder i hennes garderob, tränade lite på magläget, bakade och tvättade.

Pappa skottade bort all snö åt oss med den för året nyinköpta snöslungan och erbjöd sig sen att hämta M på dagis. Hon kom infarande och var lika glad som i morse. Vi käkade spagetti och köttfärssås till kvällsmat och sen mer eller mindre däckade hon strax efter sju.

F sov en bra stund på förmiddagen, eftermiddagen och nu på kvällen. Däremellan var han också på ett strålande humör och "pratade" för fullt. Dagens framsteg för hans del är att han orkade lyfta huvudet när han låg på rygg i soffan - och såg ut som om han försökte sätta sig upp. Han är så duktig!

Kan bara sammanfatta med att idag har varit en bra dag!

1 kommentar:

  1. Härligt med en bra dag =0). Jag längtar efter tisdag, det ska bli så kul att få mysa med er!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...