Sidor

2012-02-18

På förmiddagen idag stack vi iväg till Erikslund Shopping Center tillsammans med morfar. Vi hade bara ett ärende, nämligen att köpa sandaler till M. Hon har ju inlägg i skorna som ska hjälpa hennes fötter att utvecklas rätt och skor från ortopedteknik. Skorna är sandaler och de har hon på sig inne. Det har hänt att vi glömt ta med dem från dagis på torsdagarna, så därför tänkte vi att det kunde vara bra att ha ett par extra här hemma. Lila och bruna blev det. Jättesöta.

Därifrån åkte vi till jobbet och "lekte" lite. Idag hade vi med oss lunch också som vi passade på att äta i fikarummet. Vår egensnickrade röntgenterapi går framåt - men med myrsteg. Jag tänker inte ge upp riktigt än, men idag funderade jag på om det kanske rent av skulle gå bättre om jag inte alls är inne på rummet när röntgenbilderna ska tas. Det kanske funkar bättre om det är någon vilt främmande människa som bara ber henne att lägga sig på bordet? Hon gör ju en hel del olika hemma och på dagis har jag förstått.

M somnade i bilen på väg hem. Morfar bar in henne och jag klädde av henne. Då vaknade hon till och sa att hon ville sova mera (i min säng). Jag tänkte att en liten tupplur i min säng inte skulle skada, och så kunde jag amma F i lugn och ro. Efter ca 20 minuter hör jag en duns, som om något ramlat i golvet. Men det var alldeles tyst efteråt, så jag trodde att det var en väska som trillat i hallen. Men så hör jag att hjulen på F:s sovkorg gnisslar lite. Så jag ropar på M och hon svarar. Jag frågar vad hon gör och får till svar:
-" ramla sängen"
Sen hade hon lite problem att komma upp igen, så jag fick hjälpa henne upp i sängen. Hon ville sova mera och det fick hon så klart, men jag föreslog att hon skulle sova på "sin" kudde i mitten av sängen. Efter någon minut kom hon upp.

En liten stund senare kom mormor (som varit bortrest en vecka) och morfar och drack en kopp kaffe. Efter det gick mormor hem för att påbörja kvällsmaten medan morfar, jag och barnen tog en promenad till affären. Det var underbart vackert väder idag. Solen strålade och det var nog ett par plusgrader i solen. Snön smälte i alla fall.

Till kvällsmat fick vi en gammal 90-tals klassiker; smördegsinbakad fläskfilé. Jättegott! Tack góa mamma!

Dagens sovrekord får tillägnas F som sov från kl 15.30 till 20, ute i vagnen. Han hade nog sovit vidare om jag inte bråkat med honom och tagit med honom in. Jag ammade honom och sen somnade han om igen runt 21.30. Älskar det faktum att han verkar vara en riktig sömntuta ;)

1 kommentar:

  1. Vilken dag ni haft!Hoppas hon inte slog sig när hon ramlade från sängen, men det verkar inte så. Ja, att du inte är med vid röntgentagningen kanske är en bra idé. Elise gör med väldigt olika hemma och på fsk, t ex äter mat. =/

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...