Sidor

2012-02-08

Nattmat

Jag har alltid varit en kvällsmänniska. Har svårt att komma i säng tidigt, och älskar att sova på morgonen istället. För det mesta så har jag en väckarklocka som ringer tidigt och tvingar upp mig på morgonen. Det gör även att jag kommer i säng något lättare på kvällarna. Men nu när klockan inte ringer för att jag ska till jobbet, så funkar det inte alls med att lägga sig tidigt....

När någon frågan om F äter på nätterna så svarar jag nej. Men det är ju inte riktigt sant, för det beror ju på när jag gör natt. Han äter ett mål någon gång mellan 23 och 24. Eftersom jag inte gått och lagt mig än, så känns det ju inte som ett nattmål. Men om jag sovit en stund innan så blir det ju ett nattmål... Efter den amningen sover han till 6-7 ibland ända till halv åtta! Så jag får ju många timmars sömn. Så jag klagar absolut inte! Men det ultimata vore ju om han åt runt 21-22 och sen sov för natten. Kanske blir det så när han börjar äta gröt på kvällarna. Vem vet?

Ikväll tänkte jag lägga mig "tidigt" dvs nu vid 22. Funderar på hur natten blir om jag "tvångsammar" honom. F sover för tillfället, men jag måste byta hans blöja och byta om till pyjamas på honom. Om jag sen ammar honom så får jag ju mat mitt emellan de tider när han brukar äta. Spännande, jag testar och ser vad som händer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...