Sidor

2012-02-28

Besiktning = check

Idag var det så dags för min efterkontroll hos barnmorskan. Jag gillar verkligen min barnmorska och det var riktigt skönt att få prata igenom förlossningen och tiden efter med henne. Hon gjorde en vanlig gynkontroll och konstaterade att allt såg bra ut. Efteråt var det dags för F att gå på 3-månaderskontroll med tillhörande vaccinering. Det är jätteskönt att ha MVC och BVC på samma ställe, för nu kunde jag bara gå tillbaka i korridoren, amma i amningsrummet och sen gå direkt in till barnsköterskan. F växer som han ska. Idag vägde han 5895 gram och är 60,5 cm lång. Han ligger ganska precis mitt på normalkurvan i både längd och vikt.

Efter det hämtade jag upp mamma och vi tog en snabb tur ut till IKEA. F vill så gärna vara med hela tiden och helst vill han sitta upp, så det känns som att det snart är läge att låta honom sitta med vid bordet i matstolen. Så dagens inköp bestod av en dyna till matstolen. Till M hade jag fått en uppblåsbar variant, men den vet jag tyvärr inte var jag har :( Det blev lite annat smått och gott (som vanligt) och även en tur till hälsokosten för en kräm till F och apoeteket för att köpa Alvedon-suppar om F skulle reagera på vaccinet. Än så länge har jag inte märkt någon feber så vi hoppas att det håller i sig.

Eftermiddagen var lite sorglig. En undersköterska på mitt jobb har gått bort och idag var det begravning. Hade jag jobbat hade jag förmodligen inte gått på begravningen, men när jag ändå var ledig så passade jag på att hedra hennes minne.  Tyvärr missade jag nästan allt, eftersom F började gråta när första stycket började spelas på tvärflöjt så jag gick ut för att vi inte skulle störa. När F lugnat ner sig så pass att jag kunde gå in igen var det dags för avskedet och sen var det i princip slut. B var mycket sjukskriven under de sista åren som jag jobbat på mitt jobb, men jag minns henne från den tiden när jag sommarjobbade mina första somrar, det är för 22 år sedan!

Jag tänder ett ljus och önskar att du får vila i frid B!

1 kommentar:

  1. Skönt att du fick OK-stämpel!
    44 år... ja, det får vi se om vi fixar! =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...