Sidor

2012-02-20

En vanlig måndag

Måndagar betyder ledig dag för M och heldag hemma med mig och lillebror. Vi passade på att ta det lugnt eftersom vi inte hade någon tid att passa. Åt frukost länge, gosade i soffan framför Bolibompa. Runt 11 bestämde jag att vi skulle ut en sväng. På med alla ytterkläder, gråtattack hos storasyster (ett stående inslag när ytterkläderna ska på...), trösta, fortsätta klä på båda barnen och så ut. Vi var ute kl. 12! En hel timme bara för att komma ut. Vi lekte i snön en bra stund och sen lekte vi med uteleksakerna på altanen en lika bra stund till. F låg i vagnen och sov. Vi gick in och åt lunch, F fick ligga kvar. Sen hann vi lägga pussel, rita, dricka kaffe, titta på kort och spela memory på min telefon. Mormor och morfar kom på en snabbvisit och först då vid halv fem vaknade F. Fyra och en halv timmes sömn i vagnen ute. Inte illa.

När vi åt kvällsmat skulle M berätta för A vad hon gjort under dagen. Vi hade varit ute och lekt i sandlådan ;) Vilket ju inte var helt fel - eftersom vi lekte med sandleksakerna i snön. Vår lilla tjej älskar verkligen att sitta i sandlådan och leka med hink och spade. Det ska fyllas hinkar och göras sandkakor. Lite kul att det funkar lika bra med snö.

I morgon är det semeldagen och jag passade på att baka semelbullar idag. Jag har aldrig gjort egna förut, så det ska bli spännande att smaka resultatet i morgon. Återkommer med rapport!

1 kommentar:

  1. Det är så gott med hembakta semlor! Jag äter gärna bara bullen utan grädde, den är såååå god!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...