Sidor

2012-02-11

Fullt upp

F är inne i någon tillväxtfas, när han inte sover så vill han äta. Han sitter i princip fast vid mitt bröst. Och när han inte sitter fast där, så finns det ju tusen saker att fixa med för att vardagen ska gå runt.

I går fredag var vi iväg till mitt jobb igen. Vi kommer att hänga där på fredagarna tills M har lärt sig att det inte är farligt inne på ett röntgenlabb och vi har tagit den bilden vi vill ha. Den här gången gick det bättre än sist  - hon satt till och med på ett röntgenbord en stund. Jag saknar verkligen mitt jobb och mina jobbarkompisar. Inte för att jag skulle vilja byta bort föräldraledigheten, men det känns skönt att känna så, för då blir det förhoppningsvis inte lika jobbigt om ett år när det är dags att jobba igen.

När vi kom hem stoppade jag en Fransyska i ugnen och skalade potatis. Något av en bedrift med en 2,5 månaders som vägrade vara någon annanstans än i min famn. Inte ens bärsjalen funkade  - vilket den brukar. I alla fall så blev köttet perfekt enligt A, lite för rött i min smak. Men jag valde ytterbitar så vi blev nöjda allihop :) Potatisgratängen blev kanongod.

Idag tog vi en sväng till mammas och pappas sommarstuga. Pappa ville hugga lite sly i strandkanten och passar på nu när vattnet fryst. A hjälpte till. Jag och mamma tog båda barnen i vagn och pulka och tänkte oss en promenad ut på den frysta sjön. Vi kom inte så långt innan M klagade på att det blåste i ansiktet, så vi gick tillbaka och bytte hennes pulka mot vagn och gick längs vägen istället.

Vi åkte hem på kvällen, men planen är att åka tillbaka i morgon, väderleksrapporten säger 0 grader och sol!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag! Hoppas ni hade en lika härlig till!
    Det är lite lurigt med den kalla vinden som viner i deras små ansikten. Elise har litre svårare att säga till. Skönt att vagnen ger bra skydd!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...