Sidor

2012-04-17

Dagiskö

M:s förskola är tydligen väldigt populär. Så poppis att en del yngre syskon inte fått plats utan får lov att gå på andra förskolor. Jag vill gärna att F går på samma fsk av rena bekvämlighetsskäl. Det underlättar ju livet väldigt om vi bara behöver hämta på en fsk även om barnen kommer att gå på olika avdelningar.

Så i kväll ställde jag F i kö. 1år och 4  månader innan vi vill att han ska börja. Men då har vi ju i alla fall både lång kötid och syskonförtur till vår fördel. Och innan jag vet ordet av så kommer det att vara augusti 2013!!!

4 kommentarer:

  1. August 2013???? Shit du/ni blir hemma länge ;-) åhhhh vad mysigt jag saknar min hemma tid med tösa mi kram

    SvaraRadera
  2. Här får man ställa sig i kö först 9 mån innan önskad start... och vårt dagis är med mycket populärt! Jag börjar arbeta i maj 2013 och då var tanken att MP skulle vara hemma maj och sedan skulle vi båda ha semester jun-aug. För att sedan skola in Tilia i sug 2013.
    Jag pratade med personalen och de tipsade om att skola in i maj redan. Då fanns större chans t plats och så var det redan klart till hösten. Så gör vi nog.

    SvaraRadera
  3. Precis som militärmamman skriver så har vi begränsning från när ködatumet börjar gälla. Vi kan ställa oss i kö tidigare men det gäller inte. här går det på startdatum, ålder och syskonförtur. Fyra månader innan man vill ha platsen ställs man i kö.

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att ni är hemma så länge! Och bra av er att ni redan står i kö!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...