Sidor

2012-04-10

Mjukstart

Under graviditeten släppte jag allt vad dieter heter. Jag tänkte inte en sekund på att försöka göra hälsosamma val. Snarare tvärt om... Ibland skulle man kunna tro att jag ägnade större delen av min graviditet åt att äta så mycket onyttigt som möjligt. När F tittat ut, skulle man ju kunna tro att det var startskottet för att äta hälsosammare igen, men jag har hittills betett mig som om amning är en ursäkt för att trycka i mig som om det inte fanns en morgondag.

Nu är påsken över. Jag mjukstartar. Jag ska sluta äta snarr varje dag. Något litet en dag i veckan ska jag unna mig, men annars är det nyttig mat som gäller. Jag började idag med att inte äta någon bulle eller tårta på ÖF och fortsatte med att inte äta kaka till kaffet efter middagen hos mamma. Som förresten inte innehöll pasta, ris eller potatis ;)

2 kommentarer:

  1. Bra där! Förra vecka gick helt åt skogen för min del, jag åt allt jag kom över, men nu försöker jag att ta nya tag... Socker är ju så svårt att avstå ifrån, trots att jag mår illa av det. Men då får jag bjuda på fruktsallad nästa gång vi har fika =0). KRAM

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är som avstod från sånt onyttigt som eg inte ger kroppen nåt bra! Men själen gör det lite gott för emellanåt! =P
    Heja dig!! Och mig.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...