Sidor

2012-04-01

Nya och gamla vänner

I fredags var min vän K över på förmiddagen. Det är så skönt att få träffa andra vuxna och umgås med dem en stund. Extra roligt är det när det är någon jag tycker så mycket om! Jag fick äntligen iväg inbjudningarna till dopet också, så då kan jag pricka av det på min att-göra-lista. Den listan verkar förövrigt bara växa för varje dag :(

I går stack jag och mamma iväg till Stadium. De firar 25-års jubileum och alla medlemmar fick 25% rabatt på allt i hela butiken. Så de här fick följa med mig hem:


Det är min andra nya vän. För en vecka sen kom svärfar förbi med den här:
(ni får ursäkta röran i bakgrunden, den har jag gjort alldeles själv)

Kan bara konstatera att det börjar bli ont om ursäkter!

Igår eftermiddag kom L och P förbi och fikade en sväng. De bor tyvärr lite långt bort för att vi ska kunna ses så ofta som jag skulle vilja, så jag blev jätteglad när L ringde i veckan och undrade om vi skulle vara hemma på eftermiddagen. De hade med sig jättefina presenter till barnen. M fick en sommarklänning som jag tror att hon kommer att använda mycket i sommar, och F fick en jättefin duffel till hösten. TACK!


För tillfället är jag ensam inne. F står på altanen och sover, M och A är ute i trädgården. Jag passar på att uppdatera bloggen, men innan dess har jag satt igång diskmaskinen, tvättmaskinen, lagt in M:s rena kläder i hennes garderob och plockat lite. Nu ska jag fortsätta med att betala räkningar och sen ska jag till kyrkan för att sälja biljetter till kvällens konsert som är Johannsespassionen. Ska bli jätteroligt att se kören framföra en scenisk version av denna passion. Det är min söndag. Hoppas du också har en bra helg!

2 kommentarer:

  1. Det var så kul att vara hemma hos er, mysigt att M var hemma också. Och så god mat! Tack för skjutsen Al hälsar tillbaka =0). KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja det är väldigt tråkigt att det är så långt mellan oss...
    Det va jätteroligt att få träffa er och framför allt att äntligen få se underverket! Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...