Sidor

2012-04-06

Pizza-test


Jag har testat Dr Oetkers Pizza Tradizionale, Prosciutto-Funghi.

Förpackningen ser ju lovande ut, men säg den färdigmatsförpackning som inte gör det!

Jag plockade ut pizzan ur pappersförpackning och upptäckte till min glädje att plasten som sitter runt själva pizzan var väldigt lätt att ta av. Jag värmde pizzan enligt anvisningarna, jag valde varmluftsugnen, i 11 minuter.

Fryst pizza redo för ugnen

Samma pizza 200grader och 11 minuter senare


Smakmässigt finns det inget att klaga på. Det jag kan sakna är lite mera ost och lite mera kryddning. Pizzadegen var för tjock i min smak, jag tycker bättre om tunnare botten, men det är ju en smaksak såklart. Degen var dock spröd och luftig. Storleken på pizzan gjorde mig först besviken, den ser ganska liten ut när man plockar ut den ur kartongen. Jag var ensam om pizzan och ska erkänna att den räckte gott och väl. Jag var mätt efter 3/4 pizza så för mig är storleken bra. Däremot är den för liten att dela på om man inte har en stor sallad till. Ingredienserna kändes fräscha trots att champinjonerna inte var färska utan konserverade. Ett stort plus för de hela skinkskivorna! Tomatsåsen hade kunnat vara lite kryddigare, men det kan man ju alltid bättra på själv i efterhand.

Reklamen säger att man nu ska kunna säga hejdå till den lokala pizzeria, men så blir det inte för oss. Jag kommer garanterat att köpa Dr Oetkers pizza igen, jag testar gärna fler smaker och den känns prisvärd, men det är väldigt sällan som jag köper fryst pizza. Ska vi äta pizza så kommer det att bli pizza från den lokala pizzerian eller hemgjord, även framöver. Däremot kommer jag förmodligen att välja Dr Oetkers pizzor före andra märken i fortsättningen om det ska köpas fryst pizza. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...