Sidor

2012-04-17

Solen gick ner tidigt idag ;) Halv sju sa M att hon inte ville bada, för hon ville sova istället. Underbart att liten börjar bli stor att hon kan säga till! Men innan dess så hjälpte hon mig att göra kvällsmat. Det blev en 90-tals klassiker - kassler med ananas på risbädd.


M skär gurka i småbitar till salladen

Medan A nattade M "roade" jag och mina föräldrar  oss med att göra en test på F. När jag tidigare gett honom ett par skedar havregröt så reagerade han med att bli röd runt munnen. Ringde till BVC och frågade vad det kan vara. Eventuellt reaktion på mjölk fick jag till svar. Vi kom överens om att prova risgröt - med samma resultat. Idag värmde jag en gnutta mjölk och gav F ren mjölk på sked. Det tog ett par minuter och så såg han ut såhär:



Tack och lov så försvann det rödflammiga och nässelutslagen nästan lika fort som det kom. Men vi kommer att undvika mjölk i smakisarna i alla fall. Min förhoppning är att han växer ifrån det, eftersom han inte får ont i magen. Ska kolla med BVC när vi ska dit nästa gång, men det är ett par veckor kvar tills dess. Tur i oturen så har vi inte gett honom någon ersättning de 2 gånger som jag lämnat F hemma och roat mig på egen hand. För hur han skulle reagera efter 1,5 dl ersättning när han ser ut så här efter 4 skedar mjölk?

2 kommentarer:

  1. Oj! Mjölkreaktion alltså?! Aldrig hört att det kan ge röda utslag kring munnen, men där ser man. Skönt att han inte har ont iaf!
    Tilia är för tillfället rödprickig hela hon och Militärpappan tror att det är något jag tit som gjort henne sån medan jag mer tror på hormonplitar och värmeutslag. Hon har iaf inte heller ont. Skönt!

    SvaraRadera
  2. Stackars F, jag hoppas att det växer bort snart!!! Gud så gott med kassler med ananas, det måste jag göra!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...