Sidor

2013-01-27

Bröllopsmässa!

Jag är förvisso redan gift, men att gå på bröllopsmässa är väldigt trevligt ändå. Speciellt om det innebär att det blir en helg tillsammans med en god vän i hufvudstaden. Så i går förmiddag tog jag tåget till Stockholm, träffade Lena och så gick vi till hotellet och checkade in. Efter lunch styrde vi kosan mot Grand Hotel och mässan. Många fina klänningar och ringar finns det! Vi provade bubbel, macarooner och en massa godis. Det jag saknar är mera inspiration som tex bordsdukningar, tips på teman, frisyrer, smink och annat som sätter igång fantasin lite. När vi tröttnat på mässan gick vi tillbaka till hotellet, men vi passade på att kika in i ett par affärer också. På hotellet vilade vi benen lite, drack lite vin (ur stulna glas), kikade igenom våra goodie-bags och bläddrade i bröllopstidningen. Det mesta fick stanna kvar i Sthlm, för det kändes inte som att det var värt att släpa på. Framåt kvällen gick vi till Djingis Khan, en mongolisk restaurang inte långt från där vi bodde. Supergott!



Idag gick vi ner och mumsade i oss hotellfrukost innan vi shoppade loss. Lena hittade jättemycket fina saker, jag hittade några, men jag tror att vi blev mer än nöjda båda två!

Jag har haft en helt underbar helg! Total avslappning, massor av skratt och bubbel, både i dryckesform och i form av prat ;)

Sen måste jag ju erkänna att en av de bästa sakerna med att vara borta en helg är att komma hem, och mötas av tre glada ansikten som är genuint glada över att se mig! Det är kärlek det!

2 kommentarer:

  1. Åh va vi har haft kul inser jag när jag läser detta. Jag liksom återupplever allt =)
    En super-duper helg verkligen!
    Skulle helt klart kunna göra om den fast utan bröllopsmässa nästa gång men jag vill inte ändra på NÅT annat!
    Tack min vän för en av mina bästa helger på länge!
    Puss & kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig helg! Och hotellfrukost är ju så lyxigt =0)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...