Sidor

2013-01-29

När katten är borta...

kan vi numera larma huset. Så förhoppningsvis stoppar det inbrottstjuvar, och larmar så vi hinner ut helskinnade om det börjar brinna. Log lite åt M igår när larmet skulle installeras. Jag sa att det kommer en man och ska installera. När bilen stannade utanför säger M:
-Mamma, nu kommer farbrorn!
Till saken hör att mannen som kliver in är runt 25?!

Det tog ca 3 timmar att sätta upp larmet och efter en snabb lunch åkte vi till ÖF för lite lek. Därifrån åkte vi för att hämta M:s nya sandaler på sjukan. Vi hann med en fika på mitt jobb också. Det kändes riktigt bra att vara där. Men det är klart, det är ju en hel månad kvar innan det är dags att gå dit och jobba. Det kommer inte att kännas lika muntert då, men jag kommer över det. Har ju gjort den resan en gång förut.

Idag var jag och F på Erikslundmd en kortis. Vi handlade mat, en munkjacka tilll mig och några förvaringslådor till barnens rum. På eftermiddagen var vi iväg till BVC för att göra om hörsel och syntest från 4-års kontrollen. Hörseltestet gick ok, men syntestet låg på gränsen och M gick bara med på ett öga, så vi kommer att få remiss till ögon för kontroll där. På väg därifrån slog det mig att dålig syn skulle kunna vara en bidragande orsak till varför M ofta är väldigt trött på kvällarna. Men vi får se vad läkarna säger innan vi drar några slutsatser.

Nu ligger i alla fall båda barnen nerbäddade i sina sängar. F var lite extra grinig i kväll och varm om huvudet (dock iskalla fötter) så jag fick för mig att kolla hans temp. 38,7 visade den, så nu vet jag varför han varit så gnällig.  M somnade inne i vår säng när jag nattade F, så när A kom hem från att ha spelat badminton så bar vi över henne till hennes säng. Först tänkte vi låta henne sova kvar hos oss, men eftersom jag inte vet hur bra F kommer att sova, så vill jag inte att han väcker henne.

Så nu håller vi tummarna för att F är feberfri i morgon, för vi väntar besök på fredag!

2 kommentarer:

  1. Jag märkte nu att min kommentar från igår inte kom fram. Skönt med larm! Jag håller på att titta på olika lösningar till vårt nya hus.
    Ni får hålla utkik efter Anna och Emma när ni är på ögon ;-) men ni kanske ska träffa en läkare? Å så hoppas jag att vi kan få till några dejter i andra halvan av februari när det har lugnat ner sig lite för oss, vi måste ju passa på medan du är hemma. KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Då kommer vi!!! Så härligt att det bara går några dagar denna gång mellan vi träffas för jag saknar redan dig och det känns som att det va jättelänge sen vi va i Stockholm...konstigt.
    Jag tror inte att vi backar om han har feber, vi måste ju inte tokmysa med honom just denna gång. Det ordnar sig ska du se =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...