Sidor

2013-01-18

Gräsänka

Vaknade lite lagom lat idag. Hade tänkt ta en promenad till ÖF, men när jag såg att det kommit ytterligare snö i natt så orkade jag faktiskt inte ge mig ut. Bilen var på service idag, så jag bestämde mig för en hemmadag. Men runt halv tio frågar M om vi ska till Råby idag. Jag frågade om hon ville dit och fick ett ja till svar. Klurade lite en stund och konstaterade att om F kunde vara med morfar i ett par timmar så kunde jag och M åka. Hennes bilstol plockade jag nämligen ut innan vi lämnade bilen i morse. Så vi bytte F mot en bil och stack iväg. Jag drack mest kaffe och snackade lite medan M lekte med de andra barnen och för sig själv en liten stund. Hon var ganska tydlig med att hon klarade sig själv, för när jag satte mig med henne för att rita och måla så tittade hon på mig som om hon undrade vad jag höll på med. I vanliga fall när F är med, har jag fullt upp med att hålla koll på vad han gör ;)

Vi stack hem till mormor och morfar och åt lunch när ÖF stängde. Eftermiddagen spenderade vi hos dem och framåt kvällen gick vi över till oss och åt kvällsmat. Morfar lade F som somnade på ett par minuter. Jag läste saga för M och sen somnade vi båda två. Jag vaknade dock efter 10 minuter. Båda barnen sov kl. 19! Jag har packat lite inför helgen. I morgon sticker jag iväg på rephelg med kören och kommer inte tillbaka förrän på söndag kväll. Jag kommer förmodligen inte att ha något internet så en uppdatering får det lov att bli först på söndag eller måndag.

Gillar bilden på Felle i mitten. Han försöker titta bakom mobilen för att se mig ;)

Jag ogillar att jag inte kommer att träffa A förrän på söndag. Han är på konferens på jobbet i kväll och fram till i morgon eftermiddag. När han kommer hem har jag åkt på körhelg för länge sen. Så vi går om varandra och ses inte förrän på söndag kväll. Lite trist tycker jag, speciellt som jag kommer att vara borta nästa helg också. Helgerna är ju den enda tiden som vi har tillsammans. 

2 kommentarer:

  1. Men nästa helg ska du ju träffa mig, det kompenserar väl lite =)

    SvaraRadera
  2. Vilkemn mysig dag ni fick till ändå, trots ändrade planer! Tänk att kunna byta unge mot bil alltså. =)
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...