Sidor

2013-01-07

Maffig körmusik

Det är mitt största minne och behållning av filmen Hobbit! Vi kom iväg på en dejt idag mannen och jag. Först mat på Choy's Garden (kinamat) och sen Mastodontfilm i 3D-format.

Filmen är bra, inget snack om saken. I alla fall om man gillar den typen av film. Det är ju trots allt en saga för vuxna. Karaktärerna (och skådisarna) känns igen från Sagan om ringen-filmerna, naturen är lika bedårande vacker och de uppbyggda (i vissa fall animerade) miljöerna är slående. Men det är inte riktigt lika bra som SoR. Eller så är det helt enkelt så att jag blivit lite mätt på slagsmål i övermått mellan dvärgar, hobbitar, troll, vättar och orcher.

Men så kommer vi till filmmusiken! Flera gånger tänkte jag på just musiken i filmen, vilket jag inte gör i vanliga fall. Men jag satt och kände att Åh! Det här vill jag sjunga!

Sen har vi det här med 3D-formatet. Inget för mig. Jag har verkligen inte vett att uppskatta det. Tyckte mest att ögonen blev trötta och att det såg ut som tvådimensionella kulisser som staplats på varann. Sen var det ju ett par scener när saker föreföll komma ut från bioduken och nästan smälla till  mig på näsan, men det kan jag vara utan. Så vad mig anbelangar så blir det nog inte så mycket 3D i framtiden. Om inte bio-sällskapet insisterar vill säga ;)

Om jag kommer att se de andra delarna (för jag tror att det blir två till?) Absolut! Jag måste se hur det går. För utgången är ju ganska given även för oss som inte läst boken. Men det är väl precis så det ska vara med en bra saga, eller hur?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...