Sidor

2013-01-31

fortsättningen på dagen

Jag fick undan leksakerna och hämtade M. Det är så skönt att lämna och hämta henne på fsk. Det syns verkligen att hon trivs där. På morgonen får jag alltid en stor puss och kram innan hon smiter iväg för att leka med sina kompisar. Inga problem och det har hänt ett fåtal gånger på dessa år att hon varit ledsen, och då har det bara varat en kort stund. Lika roligt är det att hämta henne. Då kommer hon springande, ropar -"mamma, mamma" och slänger sig runt min hals.

Idag är det torsdag och Mickis var öppet. Så precis som vanligt styrde vi kosan dit. Jag fick med mig en vagn in och lyckades faktiskt söva F som sov i hela 20 minuter... Fika och en massa bus. På väg hem hoppade vi in på ICA för att handla lite till i morgon kväll. Kände att jag inte ville ha det kvar till i morgon. Då är det annat på schemat.

Båda barnen var vrålhungriga och supertrötta när vi kom hem. Jag hade färdig matsom bara behövde värmas och efter mat stupade båda barnen i säng. Jag lyckades somna när jag nattade F. Vaknade till runt sju men somnade om och sov i 45 minuter till. När jag vaknade funderade jag starkt på om jag bara skulle klä av mig och somna om, men bestämde mig för att gå upp och kika lite på tv, stoppa in tvätten i tumlaren, maten i kylen och bara slappa en stund innan jag lägger mig för natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...