Sidor

2013-01-30

Hemmadag

Natten var förhållandevis lugn. F vaknade runt 12 och somnade om i min famn. Jag fick sitta och sova i ca 2 timmar. Inte något som gör mig utsövd direkt, men det är en del av mammajobbet. Så idag har vi tagit det lugnt. Febern hade gått ner något i morse, men gick upp lite igen under dagen. Vi lämnade M på  fsk och sen åkte vi hem igen. F sov två timmar på förmiddagen, och sen ville han inte sova mer på hela dagen. Vi har gosat, myst, tittat på film (mammas filmval - jag slappade lite medan han sov, så han fick se slutet på filmen när han vaknade), ätit lunch, hämtat syrran och lekt lite till.

A kom hem på kvällen och tog över, medan jag stack i väg på körövning. Vi har börjat repa sångerna som vi ska tävla med i maj. Gillar't! Sen repar vi lite annat också... Jag och EM som sitter bredvid mig konstaterade att en del av det andra är med på vår ogilla lista. Men vi kan ju inte bara sjunga sådant som jag gillar, det finns ju så mycket musik och en hel del växer med tiden och blir riktigt vackert när det kommer ihop sig till slut.

Funderar på vad jag ska hitta på imorgon. Förhoppningsvis mår F ännu lite bättre så vi kan vara ute en stund längre än bara lämna och hämta på fsk. En promenad vore riktigt trevligt och jag behöver hämta sand för att sanda vår uppfart. Den är så hal, så M halkade två gånger i morse och vi fick gå in och byta hennes byxor för de var alldeles blöta :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...