Sidor

2013-01-23

Kallt!

Vargavinter med massor av minusgrader!Termometern visade på -18i morse! Idag har F och jag varit till bilfirman och fått några lock ditsatta som saknades när vi hade bilen på service i fredags. Sen tog vi en tur till ICA Maxi och sprang på Linda och Erik. Linda och jag tog en kaffe, innan hon åkte hem och jag handlade. Sen har vi i princip slappat resten av dagen.

Jag gjorde canelloni till middag. Insåg när jag stod med creme fraiche burken i handen i affären att det liksom inte blir rätt att använda den och sen göra bechamel på havremjölk. Det sabbar liksom grejen. Så istället för att göra enligt det recept jag tänkt, så fick det bli lite efter eget huvud. Smaken blev ok, men inte den höjdare jag hoppats på. Bättre lycka nästa gång och då satsar jag nog på tomatsås med lite drag i istället för vitsåsen.

Onsdag betyder kör och idag åkte jag in lite tidigare. Mamma och pappa skulle på ett möte på stan så jag skjutsade ner dem och plockade upp Kristin. Vi gick till kören lite tidigare och satt och pratade en stund innan. Mysigt!

Under vinterhalvåret är det alltid svalt i det rum som vi repar i. Idag tyckte jag däremot att det var riktigt kallt. Så kallt att jag så fort jag in genom dörren hemma kröp ner i ett par mjukisbyxor, drack en kopp té och virade in mig i en tjock fleecefilt. Nu har ena foten glidit ut och den är ISkall!!! Så det är på med pyjamas och sova som gäller. Hoppas verkligen att det inte är någon förkylning eller annat skräp på g. Jag har verkligen inte tid eller lust att bli sjuk nu!

1 kommentar:

  1. Nej inte bli sjuk!!! Du får inte!!!! Och va synd att du inte tyckte om Cannellonin...vi älskar den.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...